"(...) nie tylko ze wzglęgu na gołą klatę Szan'a..."

Przeglądając dzisiaj moje dawne playlisty i zdjęcia, zauważyłam że muzyka jak i filmy w jakiś sposób ukształtowały mój charakter to kim jestem i kim chcę być. Oczywiście wpadłam na (genialny) pomysł żeby podzielić się z Wami moim ulubionym filmem Disneya.


MULAN  (1998)


Kocham ten film, nie tylko ze względu na gołą klatę Szan'a,  znaczy w sumie też bo strasznie mi się podobał w sensie... wyglądał na dobry charakter, znaczy... Zostańmy przy tym że jest spoko 😂😂
 Wracając, kocham ten film za historię. 
 Zdaję sobie sprawę z tego że nie wszyscy moi czytelnicy mogą kojarzyć ten film dlatego chciałabym krótko opisać Wam o co w tym filmie tak w ogóle chodzi.
      Ojciec Mulan otrzymuje list od cesarza aby ruszył do walki z Hunami, którzy wkroczyli do Chin.      Dziewczyna martwiąc się o życie ojca i wiedząc że nie przeżyłby starcia z wrogiem, przebiera się za mężczyznę i wstępuje do wojska.

Ostatnio, bodajże w niedziele, siedziałam cały wieczór przy komputerze i szukałam prawdziwych informacji na temat bohaterki filmu, Hua Mulan. Niestety nie ma za dużo dobrych informacji w języku polskim, dlatego też posiłkowałam się stronami anglojęzycznymi ale także, dla pewności szukałam odpowiedzi na to pytanie pytając mieszkańców Chin.


Legenda ma wiele swoich odpowiedników. Jedną z nich znajdziecie TUTAJ, gdzie jest dokładnie i w piękny sposób opisana, jednak uwielbiam opowiadać legendy więc pozwolę sobie streścić ją swoimi słowami.
 Legenda
Ojciec Mulan wychowywał ją jak syna, uczył walk, posługiwania się mieczem, natomiast Mama uczyła ją tkactwa i haftu. Były to czasy częstych najazdów wroga na kraj, które niszczyły wszystko co stało im na drodze, dlatego władca rozkazał aby wszyscy mężczyźni zaciągnęli się do wojska i walczyli przeciwko wrogom, ratując kraj.

Dziewczyna wiedziała że jej chorowity tata nie przeżyje wojny, jednak gdyby odmówiłby posądzono by go o brak patriotyzmu, dlatego sama postanowiła dołączyć do armii. Na początku jej rodzice byli temu przeciwni, jednak widząc upór i poświęcenie córki, odpuścili i podprowadzili ją na sam koniec wioski, aby się z nią pożegnać.
Dziewczyna spała w umundurowaniu, aby nikt nie rozpoznał w niej kobiety. Po walkach trwających 12 lat cesarz chciał obdarować Mulan ważną posadą, jednak ona poprosiła o dobrego konia aby wrócić do domu, na to cesarz postanowił aby w wędrówce towarzyszyła jej asysta. Szczęśliwi rodzice wyszli na przód aby powitać córkę jednak jej tam nie ujrzeli.  Stał przed nim generał. Młodszy brat dziewczyny postanowił przygotować dla niej ucztę i szaty. Gdy tylko nasza bohaterka przebrała się żołnierze byli w szoku, gdyż generał okazał się być kobietą.
 Pełną wersję znajdziecie w linku na górze.

Tak jak już wspominałam ostatnio szukając informacji o legendach znalazłam też ciekawą stronę która gdzieś niestety mi się zapodziała jednak wyczytałam że po powrocie Mulan do domu jej ojca już nie było.

Szczerze po przeczytaniu różnych artykułów, legend a także słuchając zdań innych wywnioskowałam że chciałabym posiadać cechy tak jak Mulan.



- - -
Ten kto jest ze mną trochę dłużej mógł zauważyć że od małego lubiłam filmy nawiązujące do tematyki Azji ale to taka mała dygresja na sam koniec postu.
Według mnie film jest dopięty na ostatni guzik- wspaniała muzyka, zdjęcia, klimat - Czy mogło być coś piękniejszego?
Mam nadzieję że dzisiejszy post się Wam spodobał. Koniecznie zachęcam Was do obserwowania mnie i mojego bloga, klikając w gadżet obserwujących po prawej stronie (jest na wysokości zdjęcia Mulan na koniu). W najbliższym czasie planuję napisać także post o innych moich ulubionych filmach z dzieciństwa, jednak w wersji jednego wpisu aby rozgraniczyć mój ulubiony od reszty.

Koniecznie dajcie mi znać jaka jest Wasza ulubiona bajka z dzieciństwa!

Tworząc post opierałam się na wielu źródłach: 
-zdjęcia -zdjęcia -informacje
Copyright © 2014 StrażniczkaFoxTribus , Blogger