"Hopeless" - Colleen Hoover 📘

Sky jest 17-letnią dziewczyną, która została zaadoptowana przez Karen. Od tego czasu mieszka z nią pod jednym dachem, który jak się okazuje skrywa wiele tajemnic. Pewnego dnia w jednym ze sklepów, Sky poznaje niezwykle przystojnego chłopaka o imieniu Holder, który zaczepia ją pytając o imię. Dziewczyna opowiada mu zgodnie z prawdą, jednak chłopak zdaje się być rozczarowany odpowiedzią. Nastolatkowie, coraz częściej przypadkowo na siebie wpadają, okazuje się nawet, że Holder chodzi do tej samej klasy co Sky. Dochodzi nawet do tego, że zostają parą. Jest jednak jedna rzecz, która bardzo ciekawi siedemnastolatkę. Jest to tatuaż chłopaka z napisem "Hopeless". On tłumaczy to jako tatuaż na pamiątkę wszystkich, których zawiódł. Wszystko wydaje się być w porządku, do momentu, kiedy Holder przez sen wyznaje uczucia pewnej dziewczynie o imieniu "Hope". Sky ciekawa kim jest poznana noc wcześniej Hope, wypytuje o nią, nie wiedząc jeszcze jak bardzo ta informacja zmieni jej życie.



gatunek: literatura młodzieżowa
wydawnictwo: wydawnictwo Otwarte
data premiery: 16 czerwiec 2014
ilość stron: 424

Sięgając po tę powieść młodzieżową, miałam nadzieję, na znalezienie ciepłego przytułku, w którym schronię się przed niską temperaturą tegorocznej zimy. Mój zamiar utwierdziła również koleżanka, która po przeczytaniu podsumowała tę książkę dwoma zdaniami - romans, który musisz przeczytać. Trochę dziwny, ale dobry. 

Na początku uważałam, że bohaterka wraz z przyjaciółką nie widzi, życia poza wspólnymi romansami z chłopakami w swoim pokoju. Zgłębiając się, jednak bardziej w lekturę, odkrywałam krok po kroku, że to naprawdę silna osoba, która może i mało pamięta, jednak jest naprawdę dzielna.

Holder zgrywa lekkiego "bad boy'a", jednak akcja, książki z rozdziału na rozdział przybiera coraz to inną barwę i można wówczas zauważyć bardzo romantycznego chłopaka, który z całych sił stara się sprawić, aby jego "księżniczce" było z nim jak najlepiej. Chłopak mimo bycia przystojnym i romantycznym jest również impulsywny i bardzo wierny swoim uczuciom oraz przekonaniom. Jedna z plotek, krążących po szkole, mówi o tym, że Holder pobił jednego z uczniów. Nikt wówczas nie wie, że zrobił to ze względu na swoją siostrę, której kolega zadał ból.




Moja ocena: 8/10

Należę do grupy odbiorców, która czytając tę książkę, pokonała bardzo długą drogę emocjonalną. Od miłości do nienawiści. Co do zakończenia, muszę jednak przyznać, że książka pozostawiła po sobie obojętne odczucia. Nie za bardzo wiem co o niej myśleć. Podobała mi się, jednak musiałam naprawdę się zmotywować, aby sięgać po nią i czytać kolejne rozdziały, jednak gdy już po nią sięgałam, nie kończyłam na jednym rozdziale. Sięgając po nią, spodziewałam się krótkiego romansu, bez zbytniego zgłębiania się w inne wątki poboczne. Na początku książki - dostałam to, jednak potem... Młodzieżowy romans zamienił się w książkę pełną zagadek, której nie da się odłożyć na bok.

Podsumowując
Idealna książka dla wszystkich zakochanych w romansach czytelników. Nie idealna, ale szokująca i momentami wzruszająca.



(autorka bloga na potrzeby postu stworzyła własne streszczenie, tego co w tej książce się wydarzy)
źródło: wydawnictwo Znak, lubimyczytać.pl
Copyright © 2014 StrażniczkaFoxTribus , Blogger