Filmowa Azja 🎭

Uwielbiam filmy, szczególnie ze wspaniałą historią i dobrymi aktorami. Niestety muszę przyznać, że z wieloma filmami, które są tymi perełkami wśród wszystkich ekranizacji jestem do tyłu. Przykładem tego jest sytuacja z tamtego roku.

Moi znajomi często poruszali temat postaci z Harrego Pottera, o którym ja nie miałam zielonego pojęcia. Miałam dosyć tego że gdy tylko schodzimy na temat filmu opisanego powyżej, ja nie wiem o co chodzi, dlatego musiałam obejrzeć, by przynajmniej rozumieć o czym mówią.


Dlatego też powstaje ten post, który jest podsumowaniem wszystkich filmów które widziałam w pierwszym kwartale tego roku. To również dobra podpowiedź dla osób, które chciałyby obejrzeć dobry (azjatycki) film i nie wiedzą co wybrać.


Pierwszym filmem, o którym wspomnę jest film "Salute d'Amour".

"Salute D'Amore" - 장수상회

Kim Sung-Chil jest starym, zrzędą na codzień pracującym w markecie. Jego szef Jang-Su od dłuższego czasu stara się nakłonić staruszka do przebudowy dzielnicy, w której mieszka. Sung-Chil mimo wielu próżb na zgodę, jest nie ugięty i pomimo wszystko nie chce zgodzić się na przebudowe dzielnicy. Jego sąsiadka, Geum-Nim jest ciągle uśmiechniętą i szczęśliwą kwiaciarką. Pewnego dnia staruszka włamuję się do domu sąsiada i gotuje mu... ryż. Czy kobieta wpłynie na zachowanie mężczyzny?

 12.01.2018r

Ile razy oglądam azjatycki film, tyle razy nie mogę uwierzyć, że ekranizacje wychodzące na wschodzie są takie dobre. Uprzedzę Was że jest to film na którym będziecie się śmiać ale również film na którym chusteczki będą niezbędnym elementem odbiorcy.
          Bardzo podoba mi się nieudolny sposób staruszka do przypodobania się sąsiadce. Tak, słowo "nieudolny" w tym przypadku naprawdę doskonale obrazuję zachowanie głównej bohaterki.
Fakt który najbardziej zapadł mi w pamięć jest taki żę telefon komórkowy Sang-Chilla ma taki dzwonek jak ja. Mam więc teorię że telefon który jest w filmie używany przez głównego bohatera do Huawei, chociaż jak bardzo dobrze wiemy koreański film trochę gryzie się z chińskim telefonem.
Jest to film który polecam obejrzeć z rodzinką.
 

"ALWAYS" - 오직 그대만

Cheol Min pewnej nocy zastępuje swojego dziadka w pracy gdzie przez przypadek poznaje uroczą Jeong Hwa, która jest niewidoma. Młodzi po pewnym czasie zakochują się w sobie, jednak na drodzę do ich szczęścia staje kosztowna operacja wzroku dziewczyny oraz straszna przeszłość obojga bohaterów. W pewnym momencie chłopak zdaje sobie sprawę jest osobą która ma związek z utratą wzroku dzieczyny.



Zakończenie trochę mnie zawiodło, no może nie tyle co zawiodło ale... Liczyłam na większy rozwój akcji pod koniec, jednak pomimo tego film jest jak najbardziej warty swojej uwagi. Przedstawia nam miłość która ma przed sobą wiele przeszkód. Miłość która nie jest zawsze kolorowa.

 Jest to trochę starszy film, dlatego nie wszystkich może zadowolić jakość, przyznam szczerze że w pewnym momencie chciałam wyłączyć ten film, ponieważ jakość naprawdę nie powala, jednak cieszę się że tego nie zrobiłam i obejrzałam go do końca.

PS Dla wszystkich dziewczyn taki spojler oczywiście nie mogło się obejść bez scen głównego bohatera bez koszulki 😄😉 Tak swoją drogą myślę że to taki chwyt marketingowy.



"The Beauty Inside" - 뷰티 인사이드

 Chłopak imieniem Woo Jin jest projektantem mebli. Wydawałoby się że jest normalnym chłopakiem, z jedną wadą - codziennie rano budzi się mając inną twarzą, przez co jego kontakt z kobietami jest bardzo utrudniony. Pewnego dnia poznaję przeuroczą Yi Soo, w której się zakochuje. Dziewczyna odwzajemnia uczucia chłopaka, przez pewien czas nie znając jego sekretu.


Piękny film, który jest dla mnie totalnym paradoksem. Nie moje klimaty ale i tak film był  warty swojej uwagi. W trakcie oglądania filmu nasuwały mi się różne zakończenia, od zerwania, ślub po śmierć jednego z bohaterów.  
Oglądając nasuwały mi się rozmaite przemyślenia na temat filmowej sytuacji.
Krótko mówiąc - piękne zakończenie i niezwykle prawdziwy morał. Doskonały film do obejrzenia w rodzinnym gronie, tym bardziej że niedziele już od 2 tygodnii są niedzielami bez handlu.


"Mood of the Day" - 그날의 분위기

 Kim Jae Hyun jest podrywaczem, byłym koszykarzem i aktualnym menadżerem sportowym, który od dłuższego czasu pragnie wysłać Kang Chul'a do Ameryki. W tym celu wyrusza do Busan. W pociągu poznaje przepiękną Bae Soo Jung, która pracuje w agencji reklamowej. Mężczyzna od razu wyznaje jej miłość i prosi ją o jedną wspólną noc. Oboje przez przypadek zostaną zmuszeni do spędzenia ze sobą sporej ilości czasu, jednak... Czy zakochają się w sobie?



 Po obejrzeniu tego filmu, stwierdziłam że to jeden z najlepszych (tak jak ten niżej) Azjatyckich filmów, jaki obejrzałam w swoim życiu.
Wydaję mi się że historia nie tyle zaciekawi wszystkich azjatyckich kinomaniaków, ale całkowicie wciągnie za sprawą wątku miłosnego z odrobiną intymności w tym wszystkim, przez co problemem będzie późniejsze odejście od ekranu po skończeniu filmu. Naprawdę nie wiem jak mogę bardziej opisać co tu się dzieje.
Koniecznie musicie zobaczyć sami.

"Wonderful Nightmare"- 미쓰 와이프 

 Lee Yeon-woo jest samotną, cenioną prawniczką, która z każdej sprawy wychodzi bez błędnie. Pewnego dnia ulega wypadku samochodowemu.
Pojawia się w niebie gdzie dowiaduje się że jej śmierć jest przypadkiem i w niedługim czasie będzie mogła trafić na ziemie, jeśli przez 30 dni zastąpi kobietę która również została zabita przez pomyłkę. Kobieta godzi się na to nie wiedząc że wcieli się w rolę kobiety, która ma męża i dwójkę dzieci. Czy sobie poradzi?



Bardzo długo zabierałam się do obejrzenie tego filmu, ponieważ stwierdzałam. że jeżeli w opisie nie ma wątku miłosnego to film na pewno nie jest dla mnie. Otóż myliłam się, mało tego jest to najlepszy film jaki obejrzałam w swoim życiu. Pokazuje nam wartości jakie powinny być dla nas, tak naprawdę najważniejsze. Nie kariera, nie pieniądze, a miłość i rodzina. Na samym początku kobieta totalnie nie potrafi zmienić zachowania. Nie wie co robić, co mówić. Totalna pomyłka - co przyznam szczerze na początku działało mi na nerwy, jednak potem... Polubiłam i polecam wszystkim którzy chcą chodziać na chwilę oderwać się od codzienności.


 - - -

Dziękuję Wam za to, że dotrwaliście ze mną do końca, mam nadzieje, że filmy o których Wam dzisiaj poopowiadałam przykłuły Waszą uwagę. Dajcie znać jakie filmy Wy polecacie, mogą to być filmy z lat 90 a nawet te najnowsze, ponieważ jak już wspomniałam jestem do tyłu z kinematografią. 



Źródło zdjęć: Wikipedia, MyDramaList, Filmweb,
Copyright © 2014 StrażniczkaFoxTribus , Blogger