"Angielski przy okazji: Pigmalion Angielski z Georgem Bernardem Shaw" - recenzja 📘📖

Gdy rozmawiałam z moimi koleżankami na książkowe tematy, pewnego dnia zeszłyśmy na temat powieści po angielsku. Wiele z nich bardzo ciekawi nauka języka poprzez czytanie. W chwili obecnej książka, o której dzisiaj Wam opowiem prawdopodobnie znajdzie się w rękach kolejnej z nich.

Dzisiaj o książce po angielsku, bardzo fajnej książce po angielsku. 

"Angielski przy okazji: Pigmalion Angielski z Georgem Bernardem Shaw" - recenzja

Lektura, o której dzisiaj Wam opowiem pochodzi od wydawnictwa IFRANK, które na swoich półkach ma wiele opowieści. Ja zdecydowałam się na historię młodej kwiaciarki i książkę "Pigmalion". 

Fabuła: 
Młoda kobieta o imieniu Liza, jest kwiaciarką. Bardzo biedną, posiadającą ubogi język. Pewnego dnia zrywa się straszna ulewa. Wówczas dwójka przyjaciół zakłada się o to, że jeden z nich w ciągu 6 miesięcy nauczy ją pięknej mowy i wprowadzi na salony. Dziewczyna zgadza się na podjęcie nauki u profesora Higgins'a myśląc o przyszłości i własnej kwiaciarni na jednej z bogatszych ulic. 

Mi niestety, ta historia nie za bardzo przypadła do gustu, ponieważ nic się nie działo. Jestem zwolenniczką takiego wyważenia akcji - powoli, ale jednak niech coś się dzieje - tutaj niestety szala przeważyła się na stronę nudy. Autentycznie, jeżeli obserwujecie mnie na Instagramie, wiecie, że książkę czytałam cały lipiec, po średnio 10 stron dziennie. 😐

Metoda edukacyjnego czytania Ilyi Franka:
Cała treść jest podzielona na akapity. Najpierw czytamy akapit z tłumaczeniem, następnie czytamy tę samą treść bez tłumaczenia, czyli "płyniemy bez asekuracji. Wtedy właśnie nasz mózg łączy angielskie i polskie znaczenia w jedną całość". 

Metoda nauki języka w książce, bardzo przypadła mi do gustu. Przeczytałam całą książkę stosując się do niej i muszę przyznać, że pomimo wielu obaw, czyta się bardzo przyjemnie. Wszystko jest zrozumiałe - dopóki jej używamy.

Nie martwcie się, że nie zrozumiecie tekstu.
Ja sama - znając język angielski w stopniu komunikatywnym, popełniając (wiadomo) błędy nie byłam w stanie ciągiem czytać książki bez popatrzenie w tekst po polsku.

Znajdziemy tutaj oczywiście rozmowy bardzo proste, zwłaszcza, gdy wypowiada się kwiaciarka, natomiast rozmowy pomiędzy np. profesorem Higginsem i jego przyjacielem, są bardziej zaawansowane. 

np. tekst kwiaciarki:
Well, if you was a gentleman, you might ask me to sit down, I think" - strona 85 

 tekst profesora Higgins'a:
Pledge of good, Eliza." - strona 113
You see, we're all savages..." - strona 200
Jeżeli nie rozumiecie zdań Pana Higgins'a nie jest to wina jakichkolwiek braków, jest to spowodowane tym, że na co dzień (nie wiem jak Wy, ale ja nie) nie używamy słów takich jak dzikus, czy dobre intencje. Zastępujemy takie słowa prostszymi słowami, abyśmy byli zrozumiani, przez osoby, o słabszej znajomości języka obcego.

"Angielski przy okazji" - recenzja

Podsumowanie: 
Historia w moim odczuciu trochę słaba, myślałam, że przemiana kobiety zostanie pokazana, krok po kroku, tak się nie stało. Natomiast, co do samej metody, jestem pozytywnie zaskoczona.
Ocena za historię: 1/5 Ocena za metodę: 4/5 Ocena za całokształt: 2/5 

Na samym końcu chciałabym podziękować wydawnictwu IFrank, które podarowało mi książkę do recenzji. Jeżeli jesteście zainteresowani czytaniem po angielsku, chcielibyście spróbować i przeczytać "Pigmalion", dzięki uprzejmości wydawnictwu, zachęcam Was do wzięcia udziału w konkursie, który planuję w najbliższym czasie ogłosić. Dlatego koniecznie zaobserwujcie mnie na Instagramie i śledźcie najnowsze wpisy.

Pamiętajcie!
 Język służy do komunikacji, jeżeli nie zrozumiecie od samego początku wszystkiego dosłownie, nie przejmujcie się. Chodzi o to aby nas zrozumiano, a nie o to aby kogoś zaskoczyć wyszukanym słownictwem. Mówiąc do osoby, która zna mniej słów po angielsku, mówiąc do niej posługując się bardziej zaawansowanym słownictwem nie zostaniemy zrozumiani!  

Wydawnictwo IFrank: https://ifrank.pl/


"Angielski przy okazji: Pigmalion Angielski z Georgem Bernardem Shaw"






Copyright © 2014 StrażniczkaFoxTribus , Blogger