"Zieleń szmaragdu" - Kerstin Gier /podsumowanie serii 📗


Zieleń szmaragdu to ostatnia część trylogii czasu. Jest kontynuacją historii Gwendolyn Shepherd - 16 letniej podróżniczki w czasie, której życie w ciągu jednego dnia zmienia się o 180°.
Tego dnia dowiaduje się, że należy do 12-szczęśliwców-podróżników w czasie. Cała historia zamknięcia kręgu jest owiana wielką tajemnicą. W momencie wczytania krwi 12-podróżników wypełni się proroctwo:

Lecz strzeż się! Dwunastej gwiazdy powstanie, ziemskiego czasu zacznie odliczanie. Zniknie młodości wieczystej ochrona, dąb wieczny swego żywota dokona. Lecz cel swój osiągnąć orzeł zdoła, gdy się dwunastej gwiazdy blask rozpłynie, jeśli z miłości sama los przywoła i w pożodze tej miłości zginie.
Historia jeszcze bardziej komplikuje się, gdy Gwen dowiaduje się, że 16 lat temu jej ciocia Lucy wraz z Paulem ukradli chronograf - sprzęt potrzebny do kontrolowanego przemieszczania się podróżników. 

O okładkach serii napisałam już całkiem oddzielny post, który znajdziecie tutaj. Nie zmieniłam do tej pory zdania o wyglądzie książek, dlatego serdecznie Was zachęcam do odwiedzenia poprzedniego postu.

Pierwszy raz, no dobra drugi, jak nie trzeci, męski bohater nie sprawił, że dla niego byłabym skłonna rzucić wszystko i udać się w świat wykreowany przez autorkę. Jest przeciętny i nie wzbudza we mnie żadnych uczuć. Pod koniec drugiej części, jak i na początku trzeciej, określiłabym go jako totalnego dupka. Po skończeniu całej serii jest mi trochę bardziej obojętny. 

Gwendolyn jest bardzo ciekawską postacią. Polubiłam ją. Jej zainteresowanie światem wokół zaintrygowało mnie do dalszego śledzenia akcji w książce.
Naprawdę bardzo trudno jest mi napisać i streścić Wam fabułę bez żadnego większego spojleru.
Seria doskonale wciąga przez co nie można się później od niej oderwać.

Rzeczą, która w pewnym sensie nadal jest dla mnie wielką zagadką, są cytaty, które możemy znaleźć przed rozpoczęciem każdego rozdziału. Niektóre z nich są krótkim sprawozdaniem podróżników z przebiegu podróży, zaś pozostałe są cytatami wybranych autorów, np.

Nie da się zatrzymać czasu, lecz dla miłości czas może stanąć w miejscu. - Pearl S. Buck 

8/10
 Nigdy nie powiedziałabym, że fantastyka może mi się spodobać. Zawsze myślałam, że to nie jest dla mnie. Duchy, smoki, gobliny - NIE! Trylogia czasu spodobała mi się i szczerze, nadal cichutko jestem za jej kontynuacją :) Może ktoś mnie popiera?



"Czerwień rubinu", "Błękit szafiru" i "Zieleń szmaragdu"
Kerstin Gier
wydawnictwo (reedycja): wydawnictwo Media Rodzina
data premiery (reedycja):  24 maja 2017, wrzesień 2017, 15 lutego 2018
📗
Copyright © 2014 StrażniczkaFoxTribus , Blogger